Bli medlem i Järla IF FK!

Information från Ordförande och Styrelse
2023-11-27 10:18

Stort TACK till er alla som svarat på enkäten ”klubbkollen” som gick ut tidigare i höstas. Styrelsen har jobbat med att sammanställa svaren och jobba med en handlingsplan om vilka insatser vi ska jobba med och prioritera dessa. Nedan hittar ni vad vi har för framtidsplaner och vad vi jobbat med bakåt. Är det något ni blir nyfikna på så kan ni läsa mer detaljerat längre ner.

Framåt:

• Järlatomten på Ica Maxi
  • Valberedningen söker
  • Kick-off – ny ledardag
  • Organisation sportkontoret
  • Fotbollsutvecklare / föreningscoach
  • Träningstider vinter

Höstinformation (bakåt):

• Tältet
  • Sportkontoret
  • Utbildningsvecka
  • Ledardag
  • Stipendier
  • Skatteskuld
  • Policys

Järlatomten

Som Järlait kommer du att få möjlighet att träffa Järlatomten på Ica Maxi den 14/12 kl 17-20, 15/12 kl 16-19 och 16/12 kl 11-16. Du som är ledare i Järla kommer få specifik information om detta och är lite extra varmt välkomna.

Valberedningen

Tro det eller ej, men snart är det dags för årsmöte (mars) och valberedningen har börjat sitt arbete för att komplettera styrelsen. Vet du någon som skulle vara klippt och skuren för att bidra till styrelsens arbete framåt? Så håll utkik efter deras kommande ”efterlysning”.

Kick-off – ny ledardag

Gör om och gör rätt säger man ju och vi gör ett försök att göra just det. Ledardagen som var planerad i november ställde vi in vilket ju är så synd för vi gillar ju att prata om våra gemensamma intressen, fotboll och ledarskap. Så vi bjuder nu in dig som ledare till Kick-Off den 21 januari. Vi har 50 exklusiva platser så prata ihop er i er träningsgrupp vem av er som ska anmäla sig. MINST två från varje träningsgrupp så att ni tillsammans kan ta frågorna tillbaka till er träningsgrupp. Mer information kommer separat. Men boka 21 januari!

Organisation – sportkontoret

Vi är inne i process med intervjuer av ytterligare en administratör och hoppas att detta löser sig inom en snar framtid. Vi har en tillfällig lösning i Liv Jertmundsen som jobbar 20 timmar i veckan tills vidare. I en roll för den sportsliga delen är vi mitt inne i förhandling och återkommer när allt är klart.

Fotbollsutvecklare – föreningscoach

Styrelsen har beslutat att fortsätta arbeta med konceptet föreningscoach och utöka det så att Hung och Victoria blir fler helt enkelt. Målet är att det ska vara sjösatt senast till när huvudsäsongen är igång. Alla träningsgrupper i föreningen ska komma att få det stödet och hjälpen, hur mycket beror på ålder och spelform.

Träningstider vinter

Kommunen väljer att ploga Nacka IP 2 i år i och med att tältet är stängt. Plogning kommer att ske från vecka tre i år (tidigare år från v 6) och när vi närmar oss säsongsstart ploga även på lördagar. Ni kan förvänta er träningsschema från sportkontoret före juluppehållet.

Detta är vad komma skall, vad har vi då gjort sedan senast?

Tältet

Vi har haft dialog med kommunen angående tältet som håller stängt tills vidare. Vi har försökt hålla er alla uppdaterade genom att hålla hemsidan uppdaterad med vad vi vet. Styrelsens inställning är att kommunen ska riva tältet på sommaren och ha det uppe på vintern, men det alternativet lägger aldrig kommunen fram. Det är antingen eller och då säger vi ta bort tältet.

Tanken nu är att byta ut gummigranulatet till sand, när det arbetet drar igång och hur lång tid det i så fall tar vet vi i dagsläget inte.

Sportkontoret

Victoria är fortsatt deltidssjukskriven efter en kraftig hjärnskakning tidigare i höstas. Hung har fått ett utökat uppdrag som föreningscoach under hösten. Vi har fått in en tillfällig resurs i Liv Jertmundsen som jobbar administrativt 20 h / vecka tills vidare. Styrelsen har försökt jobba så mycket operativt för att lösa akuta saker efter bästa förmåga.

Utbildningsvecka

Ni som ledare har fått en hel del länkar till massa olika utbildningar under främst v 45 och vi hoppas att ni tagit tillfället i akt att fylla på er egna verktygslåda i olika ämnen.

Ledardag

Vi fick skjuta upp ledardagen då det var alldeles för få som anmält deltagande. Vad skulle vi pratat om den här dagen då? Vi skulle prata om serielöst matchspel för lag 8-12 år. Pratat om enkätsvaren i

klubbkollen och gjort en workshop utifrån era svar om vad vi tillsammans ska jobba med framåt och i vilken ordning vi ska prioritera det arbetet. Vi skulle också gå igenom nya policydokument.

Stipendier

Skulle ha delats ut på ledardagen, detta får vi nu hitta en nytt datum för. Stipendiaterna har inte meddelats och det kommer ske när datum är satt.

Skatteskuld

Den skatteskuld som föreningen tyvärr har pga tidigare missar runt skatteinbetalningar har vi nu gjort en första avbetalning av vilket vi är väldigt glada över att vi fått möjlighet att göra. Målet är att skulden ska vara återbetald senast under 2026. Föreningen har en ekonomi i balans men vi behöver fortsatt vara försiktiga.

Viktiga policys att ta del av är (länkarna nedan går till dokumenten på hemsidan (ledare) och för att läsa dem måste du vara i inloggat läge):

Fotografering och filmning

Lagkassa

Bra om ni läser föreningens policys då även om de är nya gäller alla i föreningen.

Ordförande informerar2022-06-23 16:33
Ordförande informerar2022-05-07 19:43