Försäkrad genom Folksam

Alla spelare som har licens är automatiskt försäkrade i enlighet med de särskilda villkor som gäller för skador m.m. som spelare kan drabbas av i samband med deras fotbollsaktiviteter. Föreningen betalar in en lagförsäkringsavgift när lagen anmäls till serien. Försäkringen (som kan betraktas som en relativt enkel basförsäkring) gäller för alla spelare som deltar i lagets matcher och på träningar, vid resor till och ifrån matcher eller träningar, såväl i Sverige som utomlands.

Folksams idrottsförsäkring
Alla medlemmar som deltar i Järlas aktiviteter är försäkrade via Folksams idrottsförsäkring, K60000 - Fotbollens lagförsäkring. Vid skador i samband med träning/match på väg till eller från träning/match så anmäl det till 0771-960 960. Även vårdnadshavare som har ett föreningsuppdrag, som t ex att köra barnen till match (behöver alltså inte vara ledare), har försäkringsskydd.

Spelklar
I idrottsförsäkringen ingår också tjänsten Råd och Vård för idrottsskador. Hit ringer du för att prata med en fysioterapeut om hur du förebygger, behandlar och anmäler idrottsskador.

Ring Spelklar 020-44 11 11

Läs mer på Folksams hemsida

www.vardguiden.se kan hitta ni det mesta om hur man tar hand om allt från skrubbsår till halsont.