Södra Stockholms bästa P00-gäng.

Vi är över 30 killar som tränar 3 ggr i veckan. 

2017 lirar vi i Division 1 och Division 2B! 

Inför och efter matcher - Alltid i väskan
2016-09-04 11:03

Utrustning att ta med till samtliga matcher oavsett hemma eller bortamatch

  • Matchtröja vit
  • Pumashorts vita
  • Pumashorts svarta
  • Pumastrumpor vita
  • Pumastrumpor svarta
  • Benskydd
  • Fotbollsskor
  • Överdragskläder med Järlatryck

 

Eftersom vi alltid har ombyte i samband med matcher;

  • Handduk
  • Tvål

Kost

 

Direkt efter match eller träning behövs återhämtning så se till att alltid få med er någon form av återhämtningsmål bestående av protein och kolhydrater. Två-tre timmar efter match är det bra att få i sig en normal måltid

 

1gram kolhydrater per kilo samt 10-20gram protein är det som rekommenderas

 

  1. Exempel: 100 gram russin + 3dl mjölk ger mig 13 gram protein och 80 gram kolhydrater, vilket behövs om jag väger 80 kg.

  2. Exempel: 1 gainomax + 1,5 banan ger mig 20 gram protein och 70 gram kolhydrater, vilket behövs om jag väger 70kg.

  3. Exempel: 4 riskakor + 1 banan ger mig 20 gram protein och 60 gram kolhydrater, vilket behövs om jag väger 60kg.

 

Tänk på att en liten del av den styrka och kondition ni bygger upp är under faktisk träning, stor del av er utveckling är rätt kost och rätt mängd sömn.

 

Kommande matcher
Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Match, Nacka IP 1, 19/08 11:45
Match, Källbrinks IP 3, 25/08 20:00
Match, Nacka IP 1, 27/08 17:00
Match, Torvalla IP 3, 02/09 16:00
Match, Nacka IP 1, 03/09 17:00
Match, Nacka IP 1, 09/09 11:45
Nyheter från föreningen
 
Stolta Sponsorer
Bingo Stockholm - Alla hallar