Stureby SK - Järla IF, 0-3 (0-1)
Det blev överlag till slut en bra insats från vår sida som gjorde att vi fick tre klara poäng med oss hem till Nacka!

En bra inledning på matchens första 20-25 minuter med 1-0 (minut 11) som följd efter att en för dagen riktigt spelglad Sebbe (ass Adde) showat in ledningsmålet efter en dribblingsraid i straffområdet.
Fanns bud på fler men sista kvarten tappade vi det mesta och Stureby var till slut riktigt nära att kvittera men Peter stod för en fantastisk dubbelräddning på två snabba avslut från nära håll. Han lyckades tippa det andra avslutet i stolpen.

Väldigt kul att sedan stå på sidan och se en rejäl uppryckning i andra halvlek som vi dominerar stort.
Med ett starkt försvarsspel och ett betydligt bättre passningsspel än i första tryckte vi på ordentligt.
Och två nya snygga mål blev det! 2-0 trycker Adde (ass Sebbe) in och 3-0 Sebbe (ass Sadiq) efter ett riktigt fint anfall.
Sju poäng på veckans matcher, bra jobbat grabbar!

Efter en tuff vecka blir det nu en fotbollsledig helg (när hände det senast under säsong?). Nästa match spelas mot topplaget IFK Lidingö hemma på Nacka IP på lördag. Då fortsätter vi klättringen!