Bli medlem i Järla IF FK!

Domare - rutinbeskrivning för ledare

Här hittar du information för de olika spelformerna 5m5, 7m7, 9m9 och 11m11 gällande:

• avgifter
  • reseersättning
  • betalning
  • viktigt att tänka på

Under Domararvoden & kvitton hittar du information gällande:

• Utbildning och behörighet för domare
  • Arvoden och betalningsrutiner
  • Reseersättning
  • Ersättning för domarkostnader
  • Dokument såsom domarkvitton och för ersättning

Under domarlista finns översikten av domarfödelning för 5m5 som klubben tillsätter.

Domaren - matchens viktigaste spelare

Järla IF FK utbildar varje år ett tjugotal ungdomar i grunderna som domare för 5 mot 5 och 7 mot 7-matcher. Att utbilda sig till domare är inte bara ett roligt sätt att utöka sitt engagemang inom sin favoritsport. Det är också en utbildning i att leda andra ungdomar, ta ansvar och planera. Information om domarutbildning i föreningen finns här.

Denna del är en hörnsten av vår verksamhet och minst lika viktig som själva fotbollsutövandet samt den framtida karriären som spelare, ledare eller domare.

Stötta alltid domaren och respektera dennes beslut. Domaren är en vägledare under utbildning där du som ledare inte är utbildaren.

I Järla IF FK väljer vi att behandla alla domare med respekt. Domaren gör alltid sitt bästa och varje domare agerar utifrån det hen har uppfattat av situationen!

Stötta, ge konstruktiv feedback efter match! Samtala och stå på domarens sida om det uppstår situationer där föräldrar eller andra ledare inte kan stötta eller visa respekt.

I menyn ovan finner ni information att ta del av till er hjälp.

Järlas Webshop
Stolta Sponsorer