Järla en förening där man vill verka

Järla IF FK grundades 1914, fotbollsföreningen som har sin hemmabas i Nacka. Föreningen har de senaste åren utvecklats till en av de största föreningarna i området med sina drygt 1000 verksamma barn och ungdomar och representationslag som satsar framåt. Föreningen har en stabil grund att stå på och ambitionen är att utvecklas ytterligare.

Vi ser positivt på framtiden då Nacka kommun bygger nya bostäder och vi som kommun växer, vi har eget klubbhus på Nacka IP med verksamhetsidé att få så många barn och ungdomar att spela fotboll så länge som möjligt i en så bra verksamhet som möjligt. Vår vision att Järla är det självklara valet och vår värdegrund där Bredd - Glädje - Utveckling - Engagemang är grundprinciperna.

I Järla IF FK är det utvecklingen som står i fokus, oavsett hur långt spelaren har kommit i sin utveckling så ska Järla kunna erbjuda en kvalitativ fotbollsutbildning för just denna individ, utifrån färdigheter och intresse. Det är resan som är målet. Vi har inga resultatkrav utan arbetar främst med att stimulera gruppen och individens fotbollsutveckling och att arbeta med den framtagna utbildningsplan som finns i föreningen.

Filmen inspelad under Landslagets Sommarfotbollsskola 2015.

Tack till alla medverkande spelare och ledare! Ni visar att det är OK att vara den man är, alla är välkomna!